Kosten
We hebben in 2025 een contract afgesloten met de volgende zorgverzekeraars: Achmea/Zilveren Kruis, CZ, VGZ, Zorg & Zekerheid, a.s.r., ENO, Caresq & DSW. Dat betekent dat wij ook gecontracteerd zijn voor alle labels die onder deze zorgverzekeraars vallen. In de afbeelding beneden op deze pagina kan je nagaan of jouw label onder een gecontracteerde zorgverzekeraar valt. We hebben in 2025 géén contract met ONVZ.
We verwachten in 2026 met alle Nederlandse zorgverzekeraars een contract te hebben. Eind november kunnen we hierover meer duidelijkheid geven.
We hebben in 2025 nog voldoende plek en beperkte wachttijd voor verzekerden van Zorg & Zekerheid, a.s.r., ENO, Caresq, DSW en alle labels die daaronder vallen. Voor CZ-verzekerden hebben we momenteel alleen plek in Terneuzen (update oktober 2025).
—–
Voorlopige aanmeldstop in 2025 bij: VGZ, Zilveren Kruis, CZ (behalve locatie Terneuzen) en Menzis
Omdat wij op dit moment het zorgkostenplafond hebben bereikt bij VGZ, Zilveren Kruis, CZ (behalve voor locatie Terneuzen) en Menzis, kunnen wij in 2025 geen cliënten meer aannemen van deze verzekeraars. Voor 2026 zullen wij weer nieuwe budgetten krijgen en is er weer plek. Het zorgkostenplafond is een maximumbedrag dat is vastgesteld voor de zorg die wij aan cliënten met deze verzekeraar mogen leveren. We zijn daarom genoodzaakt je te op dit moment te verwijzen naar de zorgbemiddeling van jouw zorgverzekeraar. Zij hebben de taak om te zorgen voor een passend alternatief waar je binnen de wettelijke norm van 14 weken terecht kan. Het is belangrijk om, als dit voor jou van betekenis is, bij de zorgbemiddeling duidelijk aan te geven dat je vrouwspecifieke GGZ-zorg nodig hebt. Dit vergroot de kans op een passende plek voor jezelf én bovendien geef je daarmee een krachtig signaal af over het belang van vrouwgerichte zorg. In sommige gevallen kan de zorgverzekeraar alsnog een persoonlijk budget beschikbaar stellen dit jaar om de vrouwspecifieke zorg bij ons te krijgen. In dat geval kan je snel bij ons terecht. Is het aangeboden alternatief niet passend voor jou? Laat het ons dan weten via een e-mail aan info@bloompsychologie.nl.
Heb je problemen met of klachten over je zorgverzekeraar? Neem dan eerst contact op met je eigen zorgverzekeraar. Komt je er samen niet uit, dan kun je ook terecht bij de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ): www.skgz.nl.
—–
Zorgverzekeringswet
Onze zorg valt binnen de Zorgverzekeringswet en wordt vergoed vanuit de basisverzekering. Voor verzekerde zorg gelden de wettelijke NZa-tarieven. Bloom Psychologie valt daarbij onder de tarieven voor GGZ-instellingen (Sectie III – monodisciplinair). Dit betekent dat de gesprekken met de psycholoog vergoed worden door de zorgverzekeraars waarmee we een contract hebben. Mits je een verwijsbrief hebt met een indicatie voor een kortdurend generalistisch GGZ-traject.
Gecontracteerde zorg 2025
Bloom Psychologie heeft met vrijwel alle zorgverzekeraars een overeenkomst. Wanneer er een overeenkomst met je zorgverzekeraar is, wordt de rekening rechtstreeks bij je zorgverzekeraar gedeclareerd. Je hoeft aan ons dus niks voor te schieten. Je betaalt wel je wettelijk verplichte jaarlijks eigen risico. Zie onderstaande afbeelding voor het overzicht van gecontracteerde zorgverzekeraars en alle labels die daaronder vallen en dus gecontracteerd.
Niet gecontracteerde zorg 2025
Bloom heeft voor 2025 geen contract met ONVZ. Het is verstandig de vergoeding waar je recht op hebt voorafgaand aan de behandeling te controleren. Bloom brengt 100% van het NZA-tarief in rekening en je ontvang zelf de rekening. Deze dien je binnen 14 dagen na de factuurdatum aan ons over te maken, daarna kun je de factuur indienen bij je zorgverzekeraar. Afhankelijk van je polis zal er een deel van de factuur vergoed worden. Het verschil tussen onze rekening en de vergoeding van je zorgverzekeraar is een eigen bijdrage aan de verleende zorg. Let op: Bloom Psychologie hecht veel waarde aan je privacy en deelt om die reden géén uitgebreide inhoudelijke informatie met je verzekeraar t.b.v. vergoeding.
Aanmelden
Aanmelden doe je via het contactformulier op onze website, je krijgt dan per e-mail bericht van ons.
Eigen risico
Psychologische begeleiding valt onder het jaarlijks eigen risico. Let op: als je intake valt in het ene kalenderjaar en de behandeling doorloopt in het volgende kalenderjaar, dan kan je eigen risico twee maal worden aangesproken! Dit is zeer onwenselijk maar helaas is er vanuit de overheid geen oplossing voor gekomen.
Annulering
Afspraken die niet uiterlijk 24 uur van tevoren zijn afgezegd of die niet worden nagekomen, worden in rekening gebracht. Hierbij gaat het om het volledige consult. Deze kosten worden niet door de verzekering vergoed en dien je dus altijd zelf te betalen. Hierbij geldt het tarief van 75 euro per consult bij een psycholoog & 150 euro per consult bij de psychiater.
Consulten op de factuur
Bloom houdt zich aan de vastgestelde NZA tarieven. We starten elk traject met een uitgebreide intake. Deze zal als 75-90 minuten diagnostiek op onze facturen zichtbaar zijn. De vervolgconsulten zullen zichtbaar zijn als 60 minuten behandeling. Als je per mail, telefonisch of per app behandel-inhoudelijk contact hebt met je psycholoog kan daarvoor 15 minuten behandeling worden gefactureerd.
De NZA-tarieven voor 2025 vind je hier.
Niet-basispakketzorg
Als je klachten niet binnen de basispakketzorg vallen (bijv. aanpassingsproblemen of rouw), dan is er een tarief vastgesteld voor niet-basispakketzorg door de NZA van €184,20 voor 60 minuten direct contact en 15 minuten indirecte tijd.
Kosten 12-18 jaar
Behandeling voor meisjes tot 18 jaar kan worden vergoed als er een verwijsbrief van de huisarts, medisch specialist, jeugdarts of het Jeugd- en Gezinsteam is. Bloom levert vergoede zorg aan meisjes die wonen (ingeschreven staan) in de gemeenten Oegstgeest, Leiden, Leiderdorp, Katwijk, Rijnsburg, Teylingen (Sassenheim, Voorhout, Warmond), Noordwijk, Noordwijkerhout, Lisse, Hillegom, Zoeterwoude, Kaag en Braassem en Voorschoten. Lees hier meer over onze behandelmogelijkheden voor jeugd.
